УРОК 34
ТЕМА. Франческо Петрарка (1304-1374). Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя і героїні.
План уроку
1. Запишіть в робочі зошити число, Класна робота, тему уроку.
2. Виконайте письмово наступне завдання: запишіть назву вправи - Хмарка слів; випишіть із розміщеної нижче хмарки слів через кому відповіді на наступні питання.
- Як у Франції назвали епоху Відродження?
- Хто першим вжив термін "Відродження"?
- В якій країні першій розпочалась епоха Відродження?
- Яка головна ідея лежить в основі творів мистецтва епохи Відродження?
- Кого оспівують твори мистецтва цієї епохи?
3. Ознайомтесь із біографією видатного представника епохи Відродження, італійського поета Петрарки, прочитавши матеріал підручника на с. 181-184, а також переглянувши та прочитавши матеріал наступної відеопрезентації (7 хв.):
4. Найпопулярнішим поетичним жанром епохи Відродження був сонет. З особливостями сонету ви вже ознайомились під час роботи над творчістю Данте. Визначення сонету міститься на с. 168 підручника. Якщо раніше ви не виписували - випишіть визначення у словнички ваших зошитів (перше речення на с. 168) та вивчіть або повторіть. Зверніть увагу на особливості сонету: римування, строфи, слова - ця інформація також розміщена на с. 168 підручника.
5. Сонети Ф. Петрарки присвячені Лаурі. Хто вона така і чи існувала насправді? Про це ви більше дізнаєтесь з наступного відео (5 хв.):
6. РОБОТА НАД СОНЕТОМ 61
Сонет 61
Джерело: https://dovidka.biz.ua/petrarka-soneti-ukrayinskoyu/
7. РОБОТА НАД СОНЕТОМ 132
- Прочитайте сонет в перекладі Г. Кочура на с. 185 підручника або прослухайте наступний аудіозапис:
- Сонет 132 будується на антитезі (протиставленні). ПИСЬМОВО виконайте наступне завдання: запишіть з нового рядочку назву сонету (Сонет 132) та випишіть з вірша в 2 стовпчики (ключові слова та фрази)- Добро та Зло, яке несе кохання, на думку поета. Перший стовпчик називаємо - Добро. Другий стовпчик називаємо - Зло. Зробіть висновок (усно), що переважає, на думку Петрарки, в коханні?
8. Виконайте (усно) ще одне завдання:
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Вивчіть напам'ять сонет 61
Ф. Петрарки в будь-якому перекладі, але українською. Запишіть відео, на якому ви розповідаєте ВИРАЗНО вивчений твір. Не забудьте на початку оголосити - Франческо Петрарка, Сонет 61. Бажано також на початку чи в кінці читання оголосити перекладача. Буде гарно, якщо ви спробуєте прочитати вірш під музику. Відео надішліть в хумані. Будь ласка- не в вайбері!
Випереджувальне д/з (через 2-3 уроки) - прочитати "Ромео та Джульєтта" В. Шекспіра.
УРОК 33
ТЕМА. Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури
Коментарі до уроку (просто прочитайте): Шановні учні, останній матеріал, опрацьований вами в 1 семестрі був присвячений такому періоду в історії літератури, як СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ, а також творчості видатного італійського поета Данте Аліг`єрі. Звертаю увагу на те, що цей поет - автор сонетів, присвячених прекрасній Беатріче (збірка "Нове життя") а також автор "Божественної комедії" (цей твір ви будете вивчати в 10 класі) - вважається також представником нової епохи в історії літератури - Відродження. Справа в тому, що в Італії, а особливо у рідному Данте місті Флоренції, якраз і з`являються перші ознаки Раннього Відродження. Що "відроджується"? Гуманістичне ставлення (повага, любов до людини), характерна Античності!
План уроку
1. Запишіть в робочі зошити число, Класна робота, тему уроку.
2. Прослухайте матеріал з теми, що міститься в наступному відео:
3. Запишіть в зошиті наступне:
Епоха Відродження — період в історії культури Західної Європи, який почався в Італії в кінці XIII століття, зайняв в більшості європейських країн XIV—XVI ст., а в Іспанії та Англії тривав до початку XVII століття.
Термін «Відродження» першим почав вживати Джорджо Вазарі — італійський художник XVI століття, учень Мікеланджело і перший дослідник сучасного йому мистецтва. Він хотів підкреслити цією назвою особливий інтерес свого часу до античності, відновлення її традицій.
- Передвідродження, або Проторенесанс – поч. ХІV ст. в Італії, пізніше – в інших країнах.
- Раннє Відродження – кінець ХV - поч. ХVІст. (Франція, Нідерланди, Німеччина, Польща)
- Зріле і Пізнє Відродження–друга половина ХVІ – початок ХVІІ ст. (Англія, Іспанія, Чехія)
Гуманíзм — визнання людини найвищою цінністю в світі, повага до гідності та розуму людини; течія в західноєвропейській культурі епохи Відродження, право на щастя в житті, і вільний вияв природних почуттів і здібностей.
Гуманізм це ставлення до людини, пройняте турботою про її благо,
повагою до її гідності; людяність.
4. Натисніть на ілюстрацію нижче, вона перемістить вас до узагальнюючої схеми з теми. Випишіть з неї особливості Відродження (позначено зеленими лініями)
5. Складіть та запишіть сенкан до слова Відродження.
Сенкан (синквейн) – короткий неримований вірш, що складається з 5 рядків: 1 – одне ключове слово, що визначає зміст теми; 2 – два прикметника, що характеризують обране поняття; 3 – три дієслова, що описують дії в межах конкретної теми; 4 – коротке речення (з 4 слів), що розкриває зміст теми; 5 – синонім до ключового слова (іменник).
ДОМАШНЄ завдання:
Прочитайте матеріал підручника на с. 178-180.
Вивчіть найважливіше з записаного в зошиті




Ви така молодець , прям квіточка надії у цьому жорстокому світі
ВідповістиВидалити