8 клас

УРОК 34

ТЕМА. Франческо Петрарка (1304-1374). Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя і героїні. 

План уроку

1. Запишіть в робочі зошити число, Класна робота, тему уроку.

2. Виконайте письмово  наступне завдання: запишіть назву вправи - Хмарка слів; випишіть із розміщеної нижче хмарки слів через кому відповіді на наступні питання.

- Як у Франції назвали епоху Відродження?

- Хто першим вжив термін "Відродження"?

- В якій країні першій розпочалась епоха Відродження?

- Яка головна ідея лежить в основі творів мистецтва епохи Відродження?

- Кого  оспівують твори мистецтва цієї епохи?

3.  Ознайомтесь із біографією видатного представника епохи Відродження, італійського поета  Петрарки, прочитавши матеріал підручника на с. 181-184, а також переглянувши та прочитавши матеріал наступної відеопрезентації  (7 хв.):


4. Найпопулярнішим  поетичним жанром епохи Відродження був сонет.   З особливостями сонету ви вже ознайомились під час роботи над творчістю Данте. Визначення сонету міститься на с. 168 підручника. Якщо раніше ви не виписували - випишіть визначення у словнички ваших зошитів (перше речення на с. 168) та вивчіть або повторіть. Зверніть увагу на особливості сонету: римування, строфи, слова - ця інформація також розміщена на с. 168 підручника.

5. Сонети Ф. Петрарки присвячені Лаурі. Хто вона така і чи існувала насправді? Про це ви  більше дізнаєтесь з наступного відео  (5 хв.):


6. РОБОТА НАД СОНЕТОМ 61
- Прочитайте сонет 61 в перекладі М. Ореста на с. 184-185 підручника.
- Прослухайте аудіо з іншим перекладом - Д. Павличка. Зверніть увагу на те, як гармонійно звучить сонет на фоні мелодії:

Сонет 61
 
 Благословенні будьте, день і рік,
 І мить, і місяць, і місця урочі, 
Де постеріг я ті сяйливі очі, 
Що зав’язали світ мені навік!


 Благословен вогонь, що серце пік, 
Солодкий біль спечаленої ночі 
І лук Амура, що в безоболоччі 
Пускав у мене стріл ясний потік!


 Благословенні будьте, серця рани 
І вимовлене пошепки ім’я 
Моєї донни – ніжне і кохане,
 

І ці сторінки, де про неї я 
Писав, творивши славу, що не в’яне, –
 Й ти, неподільна радосте моя! 

Перекладач: Д.Павличко
Джерело: https://dovidka.biz.ua/petrarka-soneti-ukrayinskoyu/

7.  РОБОТА НАД СОНЕТОМ 132

- Прочитайте сонет в перекладі Г. Кочура на с. 185 підручника або прослухайте  наступний аудіозапис:


- Сонет 132 будується на антитезі (протиставленні). ПИСЬМОВО виконайте наступне завдання: запишіть з нового рядочку назву сонету (Сонет 132) та випишіть з вірша  в  2 стовпчики (ключові слова та фрази)- Добро та Зло, яке несе кохання, на думку поета. Перший стовпчик називаємо - Добро. Другий стовпчик називаємо - Зло.  Зробіть висновок (усно), що  переважає, на думку Петрарки, в коханні?

8. Виконайте (усно) ще одне завдання:


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Вивчіть напам'ять сонет 61 

Ф. Петрарки в будь-якому перекладі, але українською. Запишіть відео, на якому ви розповідаєте ВИРАЗНО вивчений твір. Не забудьте на початку оголосити -  Франческо Петрарка, Сонет 61. Бажано також на початку чи в кінці читання оголосити перекладача. Буде гарно, якщо ви спробуєте прочитати вірш під музику. Відео надішліть в хумані. Будь ласка- не в вайбері!

Випереджувальне д/з (через 2-3 уроки) - прочитати "Ромео та Джульєтта" В. Шекспіра.



 



УРОК 33

ТЕМА. Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури

Коментарі до уроку (просто прочитайте): Шановні учні, останній матеріал, опрацьований вами в 1 семестрі був присвячений  такому періоду в історії літератури, як СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ, а також творчості видатного італійського поета Данте Аліг`єрі. Звертаю увагу на те, що цей поет - автор сонетів, присвячених прекрасній Беатріче (збірка "Нове життя") а також автор "Божественної комедії" (цей твір ви будете вивчати в 10 класі) - вважається також представником нової епохи в історії літератури - Відродження. Справа в тому, що в Італії, а особливо у  рідному Данте місті Флоренції, якраз і з`являються перші ознаки Раннього Відродження. Що "відроджується"? Гуманістичне ставлення (повага, любов до людини), характерна Античності!



План уроку

1. Запишіть в робочі зошити число, Класна робота, тему уроку.

2. Прослухайте матеріал з теми, що міститься в наступному відео:



3. Запишіть в зошиті наступне:

Епоха Відродження — період в історії культури Західної Європи, який почався в Італії в кінці XIII століття, зайняв в більшості європейських країн XIVXVI ст., а в Іспанії та Англії тривав до початку XVII століття. 

Термін «Відродження» першим почав вживати Джорджо Вазарі — італійський художник XVI століття, учень Мікеланджело і перший дослідник сучасного йому мистецтва. Він хотів підкреслити цією назвою особливий інтерес свого часу до античності, відновлення її традицій. 

Хронологічні межі доби Відродження

-        Передвідродження, або Проторенесанс поч. ХІV ст. в Італії, пізніше – в інших країнах.

-        Раннє Відродження – кінець ХV - поч. ХVІст. (Франція, Нідерланди, Німеччина, Польща)

-        Зріле і Пізнє Відродження–друга половина ХVІ – початок ХVІІ ст. (Англія, Іспанія, Чехія)

Гуманíзм — визнання людини найвищою цінністю в світі, повага до гідності та розуму людини; течія в західноєвропейській культурі епохи Відродження, право на щастя в житті, і вільний вияв природних почуттів і здібностей. 

Гуманізм це ставлення до людини, пройняте турботою про її благо, повагою до її гідності; людяність.

4. Натисніть на ілюстрацію нижче, вона перемістить вас до узагальнюючої схеми з теми. Випишіть з неї особливості Відродження (позначено зеленими лініями)


5. Складіть  та запишіть сенкан до слова Відродження. 

Сенкан (синквейн) – короткий неримований вірш, що складається з 5 рядків: 1 – одне ключове слово, що визначає зміст теми; 2 – два прикметника, що характеризують обране поняття; 3 – три дієслова, що описують дії в межах конкретної теми; 4 – коротке речення (з 4 слів), що розкриває зміст теми; 5 – синонім до ключового слова (іменник). 

ДОМАШНЄ завдання:

Прочитайте матеріал підручника на с. 178-180.

Вивчіть найважливіше з записаного в зошиті






1 коментар: